Ahzab Süresi ayet 59 ..örtünme..

ibrahim-ch

New member
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
151
Reaction score
0
Puanları
0
Ahzab Süresi ayet 59 Kurtubi tefsirinden alıntı:

59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"

6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı

Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdir*de, elindeki asa ile ona vururdu.

Hayber gazasından dönerken, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve
sellem”, esirler arasındaki Safiyyeyi “radıyallahü Teala anhâ” bir gece çadırına aldı Eshâb-ı kirâm, Safiyyenin zevce olarak mı şereflendiğini, yoksa cariye olarak hizmet mi
ettiğini anlayamadılar Zevcelere lâzım olan hürmeti ve hizmeti yapabilmek için, bunu
Resûlullaha da sorup anlamağa sıkıldılar Sabah çadırdan örtülü çıkarılıp, perde
arkasında götürülürse, zevce olduğunu anlarız dediler Perde içinde götürüldüğünü
görerek, zevcelikle şereflenmiş olduğunu anladılar) Görülüyor ki, Resûlullah
zemânında, hür kadınlar, bütün bedenlerini örterlerdi Bir kadının, Cariye olmayıp, hür
hanım olduğu, her yerini örtmesinden belli olurdu


Neden? Cariyelerin başörtüsü kullanmaları yasak?

Saadeti ebediye de islamda 2 Türlü KADIN kıyafeti var diyor ( sayfa 166)
Birde cariye Müslüman Kadın nasıl örtünür ?
Namazdaki SETR-i Avret leri nasıl ?İslâm dininde, iki dürlü kadın kıyafeti vardır: Birincisi, hür olan islâm hanımları,
yüzlerinden ve ellerinden başka, her yerini temâm örter (Halebî-i kebîr)de, meyyitin
kefenini bildirirken diyor ki, (Erkekler kamîs ile, kadınlar dır’ ile örtünür Her ikisi de,
omuzdan ayağa kadar örter Kamîsin yakası omuzdan, dır’ın yakası göğüsden ayağa
kadar açıkdır) Görülüyor ki, islâm kadınları, şimdiki manto ile örtünmekde idi Çarşafla
örtünmeleri, sonradan âdet oldu Geniş, uzun manto, kalın baş örtüsü ve uzun çorap,
şimdiki çarşaflardan dahâ iyi örtmekdedir (Dürer-ül-Mültekıte) dördüncü sahîfede
diyor ki, (İslâmiyyet, kadınların örtünmesi için belli bir örtü emr etmedi) İkincisi, cariye
[ya’nî, harbde esîr alınmış olan hizmetci kadın] kıyâfeti olup, erkeklerin yanında,
başlarını, saç, boyun, kol ve bacaklarını örtmeleri lâzım değildir

Setr-i Avret (Ayıp Yerleri Örtmek)ömer nasuhi Bilmen ilmihali
23- Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır

Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Bunlar başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler
.
 
Şimdi cariyelik kalmadı kadınların hepsi özgür.O zaman müslüman kadın kapanmak zorunda gibi bir sonuç çıkar.Çarşaf mı yoksa manto tipi mi?sorusuna gelincede.Özgür değil mi kime ne??
 
evrensel HUKUK kurali

sebepler ortadan kalkar ise o sebepler yüzünden yapilan uygulamalarda ortadan kalkar.
yani gereksizdir.
 
Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Cariyeler başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler
 
Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Cariyeler başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler

Saçmalama kardeşim.Allah'ın karşısına geçiyorsun dua ediyorsun.Hangi mantığa sığar yapma gözünü seveyim.Haşa ben utanırım Allah'ın karşısına öyle çıkmaya.Allah bizi duamız için seviyor bizde karşısına eksik nefsi duygularla çıkarsak samimiyetsiz olur.Bir kere zaten samimi bir insan ayete gerek duymadan kapanır.Ama illede heryeri kapayacaksın diye birşey olmaz.Dinde zorlama yoktur....Konuyuda kapat başka tarafa kaçacak....
 
insan oğlu böyledir kuar da o da yazar nankördür b kere şükrü bilmez duayı bilmez hayrı bilmez şerri bilmez en basitinden islamı bilmez yeryüzünde kendi kurallarını koyar .. daha sonra kuyruğu kısıldımı dindar olur çıkar herkesin günahı kendine dersen islamla bağdaşmayan bişey vardır.. eğer inandım der de yaşamazsan iki yüzlülük olur.. kısacası hepsi yazılmış daha yoruma gerek yok....emeğinize sağlık

evet ben saptım mesela :)
 
benim fikrim degilki
ahzap 59 inis ve uygulama sebeplerini oku.

ilmihallerin SETR-i avret bölümlerini oku

cariyelerin setri avretleri nasil.?
madem allahin önünde neden hür ve köle KADIN diye ayrim var.?
 
59- Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur. Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.


Kovulmış şeytandan Allah'a sığınırım
Bakınız ne diyor dış elbiseler diyor açılma var mı yok hadis ver ondada yoktur.Sonuçta hadis Kur'an ın biraz daha geniş anlamını içerir.
Özgür ve iffetli olmaya dikkat çekiliyor.Bir kadın elbet özgür olmalıdır.Çünkü herkes kuldur.Acemin arapa üstünlüğü yoktur.
Aksi takdirle bu onlar için hayırlı değildir diyor ayet inşaAllah.
Kölelik demişsinde ne alaka şuan dada var.Bir kere köle olmayı kendileri istemiştir çünkü gidecek yerleri yoktur.Hz.Ömer(ra) bir sürü kölesi varmış namaz kılanları varsa hemen serbest bırakırmış inşaAllah.İslam barış sevgi muhabbet güzellik rahatlık dinidir.Zorlama yoktur zaten ameller niyete göredir.Ben Efendimiz(sav) min kölesiyim ne olmuş Allah bizi onun için yaratmadımı ne olacak yani.Dinimizde yeterince kadına değer verir veda hutbesini tekrar oku.Cennet anaların ayaklaları altındadır.Hz.Havva Hz.Meryem daha ne diyim....
 
Köle Müslüman CARiYE ler iffetsizmi.?
Neden bas acik namaz kiliyorlar.?
 
Köle Müslüman CARiYE ler iffetsizmi.?
Neden bas acik namaz kiliyorlar.?

Kim kılıyo.Hadi diyelim öyle ameller niyete göredir.Ben bir kere niyet etsem böyle bir tartışmaya bile girmem.Niye cariye dediğinşeyi zorlayalım.Nasıl istiyorsa kendi bilir.Ben şeriati sünneti koyarım kendi bilir.
Hiç bir yerde açıkçası duymadım başı açık namaz kılındığını....Ama kılarsa bilemem yinede en doğrusunu Allah bilir.Tartı ondadır.Terazi ondadır.Allah hakimdir hikmet sahibidir.En doğrusunu O bilir.....
 
okuma özürlüsün galiba.

buyur kaynak isimleriyle birlikte

Ahzab Süresi ayet 59 Kurtubi tefsirinden alıntı:

59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"

6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı

Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu.

Hayber gazasından dönerken, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve
sellem”, esirler arasındaki Safiyyeyi “radıyallahü Teala anhâ” bir gece çadırına aldı Eshâb-ı kirâm, Safiyyenin zevce olarak mı şereflendiğini, yoksa cariye olarak hizmet mi
ettiğini anlayamadılar Zevcelere lâzım olan hürmeti ve hizmeti yapabilmek için, bunu
Resûlullaha da sorup anlamağa sıkıldılar Sabah çadırdan örtülü çıkarılıp, perde
arkasında götürülürse, zevce olduğunu anlarız dediler Perde içinde götürüldüğünü
görerek, zevcelikle şereflenmiş olduğunu anladılar) Görülüyor ki, Resûlullah
zemânında, hür kadınlar, bütün bedenlerini örterlerdi Bir kadının, Cariye olmayıp, hür
hanım olduğu, her yerini örtmesinden belli olurdu

Neden? Cariyelerin başörtüsü kullanmaları yasak?

Saadeti ebediye de islamda 2 Türlü KADIN kıyafeti var diyor ( sayfa 166)
Birde cariye Müslüman Kadın nasıl örtünür ?
Namazdaki SETR-i Avret leri nasıl ?İslâm dininde, iki dürlü kadın kıyafeti vardır: Birincisi, hür olan islâm hanımları,
yüzlerinden ve ellerinden başka, her yerini temâm örter (Halebî-i kebîr)de, meyyitin
kefenini bildirirken diyor ki, (Erkekler kamîs ile, kadınlar dır’ ile örtünür Her ikisi de,
omuzdan ayağa kadar örter Kamîsin yakası omuzdan, dır’ın yakası göğüsden ayağa
kadar açıkdır) Görülüyor ki, islâm kadınları, şimdiki manto ile örtünmekde idi Çarşafla
örtünmeleri, sonradan âdet oldu Geniş, uzun manto, kalın baş örtüsü ve uzun çorap,
şimdiki çarşaflardan dahâ iyi örtmekdedir (Dürer-ül-Mültekıte) dördüncü sahîfede
diyor ki, (İslâmiyyet, kadınların örtünmesi için belli bir örtü emr etmedi) İkincisi, cariye
[ya’nî, harbde esîr alınmış olan hizmetci kadın] kıyâfeti olup, erkeklerin yanında,
başlarını, saç, boyun, kol ve bacaklarını örtmeleri lâzım değildir

Setr-i Avret (Ayıp Yerleri Örtmek)ömer nasuhi Bilmen ilmihali
23- Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır

Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Cariyeler başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler

.

Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Cariyeler başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler.
.

gerceklerden neden rahatsiz oluyorsunuzki.?


Ahzab Süresi ayet 59 Kurtubi tefsirinden alıntı:

59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"

6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı

Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu.

Hz ömer neden bas örtüsünü yasakliyor.?.
.
 
okuma özürlüsün galiba.

buyur kaynak isimleriyle birlikte

Ahzab Süresi ayet 59 Kurtubi tefsirinden alıntı:

59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"

6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı

Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu.

Hayber gazasından dönerken, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve
sellem”, esirler arasındaki Safiyyeyi “radıyallahü Teala anhâ” bir gece çadırına aldı Eshâb-ı kirâm, Safiyyenin zevce olarak mı şereflendiğini, yoksa cariye olarak hizmet mi
ettiğini anlayamadılar Zevcelere lâzım olan hürmeti ve hizmeti yapabilmek için, bunu
Resûlullaha da sorup anlamağa sıkıldılar Sabah çadırdan örtülü çıkarılıp, perde
arkasında götürülürse, zevce olduğunu anlarız dediler Perde içinde götürüldüğünü
görerek, zevcelikle şereflenmiş olduğunu anladılar) Görülüyor ki, Resûlullah
zemânında, hür kadınlar, bütün bedenlerini örterlerdi Bir kadının, Cariye olmayıp, hür
hanım olduğu, her yerini örtmesinden belli olurdu

Neden? Cariyelerin başörtüsü kullanmaları yasak?

Saadeti ebediye de islamda 2 Türlü KADIN kıyafeti var diyor ( sayfa 166)
Birde cariye Müslüman Kadın nasıl örtünür ?
Namazdaki SETR-i Avret leri nasıl ?İslâm dininde, iki dürlü kadın kıyafeti vardır: Birincisi, hür olan islâm hanımları,
yüzlerinden ve ellerinden başka, her yerini temâm örter (Halebî-i kebîr)de, meyyitin
kefenini bildirirken diyor ki, (Erkekler kamîs ile, kadınlar dır’ ile örtünür Her ikisi de,
omuzdan ayağa kadar örter Kamîsin yakası omuzdan, dır’ın yakası göğüsden ayağa
kadar açıkdır) Görülüyor ki, islâm kadınları, şimdiki manto ile örtünmekde idi Çarşafla
örtünmeleri, sonradan âdet oldu Geniş, uzun manto, kalın baş örtüsü ve uzun çorap,
şimdiki çarşaflardan dahâ iyi örtmekdedir (Dürer-ül-Mültekıte) dördüncü sahîfede
diyor ki, (İslâmiyyet, kadınların örtünmesi için belli bir örtü emr etmedi) İkincisi, cariye
[ya’nî, harbde esîr alınmış olan hizmetci kadın] kıyâfeti olup, erkeklerin yanında,
başlarını, saç, boyun, kol ve bacaklarını örtmeleri lâzım değildir

Setr-i Avret (Ayıp Yerleri Örtmek)ömer nasuhi Bilmen ilmihali
23- Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır

Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Cariyeler başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler

.

Sen göğislerini aç kıl o zaman...
 
.
bu kaynaklar her caminin kütüphanesinde olan kitaplar..
.
 
bırakın da bu işleri de bilenler konussun, her kafadan bir ses cıkmasın
 
ibrahim_ch arkadaş bulduğun kaynakları okuduk alacağımızı aldık.
böyle peşpeşe yazarak neyi vurgulamak istiyorsun maksat ve gayen ne...
başı açık kılınıyorsa kılan kılsın.peki başı kapalı kılınmazmı ???
elbetteki evet.
o zaman sorun yoktur...
 
Durun su soruyu hemen ortaya atalim bakalim ne cevaplar gelecek.
Ben bu ayetten sunu anladim. O zamanlar cariye ve hanimlar arasinda ayrimi gerektirecek faktor ihtiyaci varmis. Su an buna gerek yok. Parmaginda alyans olan evlidir. O zaman basortusu gereklimidir?

Beyin firtinasi degisik algilamayin.
 
ibrahim arkadaş.
aynı ayetleri ve yorumları ile kaç kere yazdın.
varsa ekleyeceğin bişi söyle . bu hareketin ile insanları zorlamaya çalışıyorsun.
sen bir yorum yapmışsın veya bir yorumu yazmışsın .tanınmamaları derken hür kadınlar ile cariyeleri anlıyorsun...
bende o ayetin yorumunu kadınların güzelliklerinin tanınmaması diye anlıyorum nasıl olucak....
başı açık namaz kılınır diyorsun ,,peki başı kapalı kılınmazmı ??
daha efdal ve faziletlisi varken ,,bütün islam alimleri başı kapalı kılınması emredilmiş derken bu yorumlar neyin habercisi....
eğer ciddi anlamda bilgilendirme yapmak için yaptıysan tamam bilgilendik sağol...
heee yok maksadın milletin zihnini bulandırmaksa yanlış sulardasın ....
 
Durun su soruyu hemen ortaya atalim bakalim ne cevaplar gelecek.
Ben bu ayetten sunu anladim. O zamanlar cariye ve hanimlar arasinda ayrimi gerektirecek faktor ihtiyaci varmis. Su an buna gerek yok. Parmaginda alyans olan evlidir. O zaman basortusu gereklimidir?

Beyin firtinasi degisik algilamayin.

evrensel hukuk da bir kural var.
sebepler yok olursa, o sebep ile ilgili uygulamalarda ortadan kalkar.
yani Zaman siler yok eder gereksiz hale getirir.
.
.
Kölelerle ilgili ve köleler sebebiyle inen ayetlerde zamanin iptal ettigi ayetlerdendir.
Ahzap 59 da öyle. (hür-zevce ve Cariye kim ayirt etmek).
.
 
değerli arkadaşlar;

başlık olarak üzerinde durulması geeken anlamlı ve geniş bir mesele bulunmuş.. fakat; genel olarak bu meseleye yaklaşımlarda benim bir tesbitimi ele almama müsade edin ve ona göre devam edin bence..

bir kere böyle bir konuya eğilmeden önce;

1- genel olarak en azından yorum yapacak arkadaşların az biraz islami literetüre -tefsir usul,ve siyer konularına, ayetlerin siyak sibağına yakınlığı olsaydı daha iyi anlaşırdınız.

2- herkesin niyetini bilemem tabi ama bir kere en azından konuda ki örtünmeyi hür-köle(cariye üzerine yoğunlaştırdınız madem , en azından her ilmihalde, konuya derin yaklaşan islam alimleirninin , hatta günümüz fetvacılarının eserlerinden ,genel kabul gören ilahiyatçılardan biraz okuyarak yazsaydınız diye düşünüyorum,

3- iyi niyetle konuya yaklaşanlar olduğu gibi ,Mal bulmuş mağribi gibi sataşmak ,boşluk yakalamış gibi çullanmak isteyenlerin olduğunuda bilerek,böylesine bir konuda çok az bilgiyle ve toplumun çokta gündeminde olmayan ve bundan sonrada gündeme gelmesi pek mümkün olmayan o asrın o devrin hukuku içinde kalan, asrımızda uygulanma alanaı kalmayan böle bir konuda boş fikirlerle tartışmak, ancak zarar verebilir..

4- şayet niyetler samimi ise, en azından bir iki tane cariye hükümleri-islamda kölelik mevzusuna bakarak ne tür hükümler var görmeniz gerekirdi.

5- konuyu açanın niyetini sorgulamıyorum ,iyi niyetlede olsa , bence gereksiz ve burası akademik seviyede islam bilgisi olanların değil, vasat bir bilgiyle dininden imanından az bişey öğrenebilseler , onun bile fayda mülahaza addedileceği bir yer olarak kalsa daha iyi olurdu.

6- gemar kardeşim; dini hassasiyetlerin ortada , sağoılasın, ama şu varki'' yorumlardan birinde; verilen ruhsata ve emr-ilahiye ,sırf senin mantığın ve bedeni gücün yetiyor diye, o izin dahilindeki ilahi ruhsata menfi olamassın.. şayet cariyeye bu hak veriliyor sa ve bu hüküm ALLAH ınsa, sen buna aykırı olamassın. tıpkı; seferi namaz ,hasta ve yolcu namazı hükümleri gibi ,ALLAH kuluna yolculukta farz namazları 2 rekat izin ve ruhsatı veriyorsa sen cüretsizlik gösterip ben illa 4 kılarım diyemediğin gibi.. umarım anlatabildim..


işe buradan bakarak lütfen samimi müslümanlarsanız ve niyet kötü değilse; bu tür konulara ya hiç eğilip tartışmayın yada az inceleyip çalışıp öyle konuşun, hepinizden ALLAH raZI OLSUN.. TŞKRLER.


ilgili konu linkleri vermiyorum.. diyanetinde ,hayrettin karaman ında bu konuda çalışmalrı var.. ilgilenen google dan arasın..
 
değerli arkadaşlar;

başlık olarak üzerinde durulması geeken anlamlı ve geniş bir mesele bulunmuş.. fakat; genel olarak bu meseleye yaklaşımlarda benim bir tesbitimi ele almama müsade edin ve ona göre devam edin bence..

bir kere böyle bir konuya eğilmeden önce;

1- genel olarak en azından yorum yapacak arkadaşların az biraz islami literetüre -tefsir usul,ve siyer konularına, ayetlerin siyak sibağına yakınlığı olsaydı daha iyi anlaşırdınız.

2- herkesin niyetini bilemem tabi ama bir kere en azından konuda ki örtünmeyi hür-köle(cariye üzerine yoğunlaştırdınız madem , en azından her ilmihalde, konuya derin yaklaşan islam alimleirninin , hatta günümüz fetvacılarının eserlerinden ,genel kabul gören ilahiyatçılardan biraz okuyarak yazsaydınız diye düşünüyorum,

3- iyi niyetle konuya yaklaşanlar olduğu gibi ,Mal bulmuş mağribi gibi sataşmak ,boşluk yakalamış gibi çullanmak isteyenlerin olduğunuda bilerek,böylesine bir konuda çok az bilgiyle ve toplumun çokta gündeminde olmayan ve bundan sonrada gündeme gelmesi pek mümkün olmayan o asrın o devrin hukuku içinde kalan, asrımızda uygulanma alanaı kalmayan böle bir konuda boş fikirlerle tartışmak, ancak zarar verebilir..

4- şayet niyetler samimi ise, en azından bir iki tane cariye hükümleri-islamda kölelik mevzusuna bakarak ne tür hükümler var görmeniz gerekirdi.

5- konuyu açanın niyetini sorgulamıyorum ,iyi niyetlede olsa , bence gereksiz ve burası akademik seviyede islam bilgisi olanların değil, vasat bir bilgiyle dininden imanından az bişey öğrenebilseler , onun bile fayda mülahaza addedileceği bir yer olarak kalsa daha iyi olurdu.

6- gemar kardeşim; dini hassasiyetlerin ortada , sağoılasın, ama şu varki'' yorumlardan birinde; verilen ruhsata ve emr-ilahiye ,sırf senin mantığın ve bedeni gücün yetiyor diye, o izin dahilindeki ilahi ruhsata menfi olamassın.. şayet cariyeye bu hak veriliyor sa ve bu hüküm ALLAH ınsa, sen buna aykırı olamassın. tıpkı; seferi namaz ,hasta ve yolcu namazı hükümleri gibi ,ALLAH kuluna yolculukta farz namazları 2 rekat izin ve ruhsatı veriyorsa sen cüretsizlik gösterip ben illa 4 kılarım diyemediğin gibi.. umarım anlatabildim..


işe buradan bakarak lütfen samimi müslümanlarsanız ve niyet kötü değilse; bu tür konulara ya hiç eğilip tartışmayın yada az inceleyip çalışıp öyle konuşun, hepinizden ALLAH raZI OLSUN.. TŞKRLER.


ilgili konu linkleri vermiyorum.. diyanetinde ,hayrettin karaman ında bu konuda çalışmalrı var.. ilgilenen google dan arasın..

az once ayni yorumu su_kusu yapmisti. simdi senden goruyorum. ilginc.
 
Geri
Üst