Motorlu Araçlar & Modifiye Hakkında Sorularınız & Sorunlarınız ..

slm millet; ben askerdeyken ablam kendine opel corsa comfort 1.4 tek kapı bir araba almış fakat arabanın teyp'i kilitlenmiş ve şifre istiyo servise gidip küçük bi şifre için masraf etmek istemiyorum şifreyi bileniniz varmı ???

Şifreler araca özel olur.Satın aldığınız kişiye ulaşın muhtemelen biliyordur şifreyi.
Eğer ulaşamazsanız bu tip şifre kırabilen oto teypçilerden yardım istemen gerekir ki servis kadar maliyet getirir bu da.
 
modifiyenin yasal boyutu nedir?

medifiyenin hep goruntu boyutu ile ilgileniyoruz ama benim aklima takilan nokta bu isin yasal boyutu ile ilgili.. simdi o kadar paraya kiyarak arabamizi fabrika cikisindan farkli bir kimlige kişilige ve guce buruyoruz ve sonuc olarak daha agresif daha guclu ve en onemlisi daha farkli bir arabaya sahip oluyoruz.. bunu gerek dis gerekte motor modifiyesi ile yapiyoruz.. iste benim merakimda burada basliyor bildigim kadari ile arabalarin trrafige cikislari ile ilgili hersey yasal olarak belirlenmis durumda buna far yuksekliginden tutunda sinyallere kadar filan hersey belirlenmis ful modifiyeli bir aracin ne bileyim bir spoiler takmak degilki yapilan boyasindan camurluklara kadar herseyi iel farkli bir hale gelen aracin trafikte ki durumu nedir..
birde motorda yapilan modifikasyonun ruhsata islenmesi yada herhangi bir yasal isleme gerek duyuluyor mu?
 
Belirli bazı standartların dışına çıkılması halinde ceza sebebi hatta düzenleme yapılana kadar da araç bağlanıyor.
Motor konusu ise çok daha ciddi bir mevzu.Çevre koruma yasalarından (ki kirlilik, gürültü vb şeyler) vergi düzenlemelerine, trafik güvenliği mevzuatına kadar geniş bir yelpazede bir çok kanun maddesine aykırı işlem yapılmış oluyor :victory
Her zamanki gibi en iyi ve güvenlisi orijinal parçların kullanımı ve bu tür işleemlerin yetkili servislerinde yaptırılmasıdır.Kişisel ve trafik güvenliği ile kanunlar karşısında zor duruma düşmemek için en uygunu böyle davranmak
 
modifiye türkiyede hemen hemen hiçbirşeyiyLe yasal değil..

en basitinden bir cam fiLmi we bir ön arka body kit yaptırman bile cezaya sebebiyet veriyor hatta geçen arkadaş yedi 60 küsür milyon..
 
medifiyenin hep goruntu boyutu ile ilgileniyoruz ama benim aklima takilan nokta bu isin yasal boyutu ile ilgili.. simdi o kadar paraya kiyarak arabamizi fabrika cikisindan farkli bir kimlige kişilige ve guce buruyoruz ve sonuc olarak daha agresif daha guclu ve en onemlisi daha farkli bir arabaya sahip oluyoruz.. bunu gerek dis gerekte motor modifiyesi ile yapiyoruz.. iste benim merakimda burada basliyor bildigim kadari ile arabalarin trrafige cikislari ile ilgili hersey yasal olarak belirlenmis durumda buna far yuksekliginden tutunda sinyallere kadar filan hersey belirlenmis ful modifiyeli bir aracin ne bileyim bir spoiler takmak degilki yapilan boyasindan camurluklara kadar herseyi iel farkli bir hale gelen aracin trafikte ki durumu nedir..
birde motorda yapilan modifikasyonun ruhsata islenmesi yada herhangi bir yasal isleme gerek duyuluyor mu?

aga çoğu fasa fiso motorun emisyon ölçümünden geçiyosa ses desbli normaldeğerde ise renginde blok ve şase seri nosunda değişme yoksa body kit 4 cm çıkımtıyı keskin olarak değiştirmiyosa bi problem yok bunun dışında özelleşme ile bişi çıkabilir ama nekadar detaylı araştırma yapılıyo yada nekadar dikkat ediliyo türkiye şartlarında pek inanmıyorum çok ince detaylar dışında sorun olmaz ondada senede bikere muayenede vericen 100 lira fazla olsun arabaya milyarlık masraf yapan birisinede pek koymaz gibime geliyo motor teknik mezunu olarak yeterince uuraştım arabalarla kimsede bi sorunum var demedi
 
arkadaşlar 99 model renault megane arabam var. gaz taktırmayı düşünüyorum. hangi marka, hangi model taktırsam iyi olur, ve fiyatlar ne civarda. ankarada oturuyorum bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
 
2004 - 2006 model transit journey mi?
yoksa
2004-2006 Renault traffic mi?

Sizce hangısi Daha tutulan daha saglam alınabılıcek arac
Fiyatları 17 ile 21 arası ....
yorumlar için şimdiden tesekkurler...
 
arkadaşlar 99 model renault megane arabam var. gaz taktırmayı düşünüyorum. hangi marka, hangi model taktırsam iyi olur, ve fiyatlar ne civarda. ankarada oturuyorum bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim

98 primera var bizde tomasetto marka taktırdık çooook memnunuz brc den falan iyi.zaten tartariniyede bazı parçalarını tomasetto veriyor. bi defa atikerden kesinlikle uzak dur.tanıdıklardan atiker taktıranlar geri söktürmeyi düşünüyor verdiği parayı yakıp. sana tavsiye edebileceğim markalar.
tartarini
lovato
tomasetto
landirenzo
brc
evet en iyiden başlayarak böyle bir sıralama yapabilirim


medifiyenin hep goruntu boyutu ile ilgileniyoruz ama benim aklima takilan nokta bu isin yasal boyutu ile ilgili.. simdi o kadar paraya kiyarak arabamizi fabrika cikisindan farkli bir kimlige kişilige ve guce buruyoruz ve sonuc olarak daha agresif daha guclu ve en onemlisi daha farkli bir arabaya sahip oluyoruz.. bunu gerek dis gerekte motor modifiyesi ile yapiyoruz.. iste benim merakimda burada basliyor bildigim kadari ile arabalarin trrafige cikislari ile ilgili hersey yasal olarak belirlenmis durumda buna far yuksekliginden tutunda sinyallere kadar filan hersey belirlenmis ful modifiyeli bir aracin ne bileyim bir spoiler takmak degilki yapilan boyasindan camurluklara kadar herseyi iel farkli bir hale gelen aracin trafikte ki durumu nedir..
birde motorda yapilan modifikasyonun ruhsata islenmesi yada herhangi bir yasal isleme gerek duyuluyor mu?

yaptığın herşeyi ruhsata işletme şansın var ama arkadaşların dediği gibi arabanın bi dünya testten geçmesi gerekiyor ve bi dünya masraf ettiriyorlar adama.
 
Arkadaşlar fiat albea 1.4 arabamız var.Geçenlerde şöyle bir problem oldu:

Şimdi arabayla normal hızıyla gderken döneceğiniz zaman yavaşladığınızda direksiyon kitleniyor ve araba duruyor.Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığınızda sorun ortadan kalkıyor.Elektronik yazılımında sorun olabileceği söylendi ama böyle bir problem yaşayan var mı?
 
merhaba arkadaşlar şuanki aracım 4 adet JBL GT5-12 vardı söktürdüm ve 4 adet KICKER L5 taktırdım yanlız bu baslar için uygun olarak hangi anfiyi alacağıma karar veremedim bu 4 bası rahat bi şekilde besleyecek hangi anfiyi önerirsiniz??



SON HALİNİDE FİBER KABİNİ YAPILDIKTAN SONRA KOYACAĞIM. İYİ GÜNLER...
 
Arkadaşlar Ben 2-3 Aya Kadar Bir Araba Almayı Planlıyorum.Limitim 16.000 TL.Bu Parayla Alabileceğim En İyi Arabayı Araştırıyorum.Peugeot 307 2004 Model 1.4 Hdi XR Buldum.140.000 Km'de 15.000 İstiyor.Modifye İçin Parçaları Da Araştırdım.1015 TL'ye Angel far,Ledli Stop,Krom Kapı Kolu,Krom Ayna Dış Kaplaması,Krom Cam Kenarlığı,Krom Bagaj Açma Kapağı,Krom Bagaj Alt Çitası,Krom 307 Yakıt Depo Kapağı,Krom 307 Yan Kapı Eşiği,Krom Kapı Çıtası,Banana Tipi Silecek,Paspas... Yani Araç Jant Hariç Full Modifiye Edilmiş Oluyor Ve Bu Bana İşçilik Dahil 16.200 Civarı Bir Paraya Mal Oluyor.Tek Sorun Benim Bütçeye Uygun 307'Lerin Hepsi Ortalama Bu Veya Daha Fazla Kilometreye Sahip.Sizce Alırsam Sorun Olur Mu Veya Araba Kaç Km'ye Kadar Dayanır? ( Genelde Arabayı Agresif Kullanıyorum)
 
Arkadaşlar Ben 2-3 Aya Kadar Bir Araba Almayı Planlıyorum.Limitim 16.000 TL.Bu Parayla Alabileceğim En İyi Arabayı Araştırıyorum.Peugeot 307 2004 Model 1.4 Hdi XR Buldum.140.000 Km'de 15.000 İstiyor.Modifye İçin Parçaları Da Araştırdım.1015 TL'ye Angel far,Ledli Stop,Krom Kapı Kolu,Krom Ayna Dış Kaplaması,Krom Cam Kenarlığı,Krom Bagaj Açma Kapağı,Krom Bagaj Alt Çitası,Krom 307 Yakıt Depo Kapağı,Krom 307 Yan Kapı Eşiği,Krom Kapı Çıtası,Banana Tipi Silecek,Paspas... Yani Araç Jant Hariç Full Modifiye Edilmiş Oluyor Ve Bu Bana İşçilik Dahil 16.200 Civarı Bir Paraya Mal Oluyor.Tek Sorun Benim Bütçeye Uygun 307'Lerin Hepsi Ortalama Bu Veya Daha Fazla Kilometreye Sahip.Sizce Alırsam Sorun Olur Mu Veya Araba Kaç Km'ye Kadar Dayanır? ( Genelde Arabayı Agresif Kullanıyorum)

Bence daha farklı bir şeye odaklanmalısın öncelikle;
Şöyle ki, ülkemizdeki motorin kalitesinin düşüklüğünden 100.000 üzeri yol yapmış bir diesel motorun yolaçabileceği arıza ve muhtemel masrafları öncelikle değerlendirmelisin.
Malum diesel motorlu araçların bakım ve onarım masrafları gerçekten yüksek meblağlar tutabiliyor :victory
 
Abi,Bakım Ve Onarım Mesele Değil.Benim Demek İstediğim İlerde Km'Den Kaynaklı Motorun Değişmesini Gerektirecek Bişey Olabilir Mi ?
 
s.a arkadaşlar bende tofaş hastalığı var:D bizde bi doğan var siyah renk şimdi A dan Z ye bakıma vercez doş renk siyah olcak yine ama içersini hangi renk döşetsem acaba diye düşünüyorum bi yardımcı olursanız cok makbule geçer:D
 
Abi,Bakım Ve Onarım Mesele Değil.Benim Demek İstediğim İlerde Km'Den Kaynaklı Motorun Değişmesini Gerektirecek Bişey Olabilir Mi ?

Elbette olabilir ve benim kastettiğim, o büyüklükte olmasa da dönemsel bakımları da pahalıya mal olabilir


s.a arkadaşlar bende tofaş hastalığı var:D bizde bi doğan var siyah renk şimdi A dan Z ye bakıma vercez doş renk siyah olcak yine ama içersini hangi renk döşetsem acaba diye düşünüyorum bi yardımcı olursanız cok makbule geçer:D

Zevkler ve renkler tartışılmazmış.
Önemli olan uyumdur ancak kişiye göre değişir bu da.


Arkadaşlar fiat albea 1.4 arabamız var.Geçenlerde şöyle bir problem oldu:

Şimdi arabayla normal hızıyla gderken döneceğiniz zaman yavaşladığınızda direksiyon kitleniyor ve araba duruyor.Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığınızda sorun ortadan kalkıyor.Elektronik yazılımında sorun olabileceği söylendi ama böyle bir problem yaşayan var mı?

Yavaşlama konusu ilginç. Sadece dönüşlerde mi yapıyor yoksa her durumda frenle yavaşlarken mi oluyor?
Sadece dönerken yapıyorsa direksiyon ve fren hidroliklerinin aynı anda güç çekmesinden kaynaklanan bir kaçak nedeniyle zorlanma vardır ki elektriği kesiyor veya boşaltıyor.
Direksiyon elektrik kesilince kontak kapanmış gibi çevrildiğinde kilitlenir.
 
Elbette olabilir ve benim kastettiğim, o büyüklükte olmasa da dönemsel bakımları da pahalıya mal olabilir




Zevkler ve renkler tartışılmazmış.
Önemli olan uyumdur ancak kişiye göre değişir bu da.




Yavaşlama konusu ilginç. Sadece dönüşlerde mi yapıyor yoksa her durumda frenle yavaşlarken mi oluyor?
Sadece dönerken yapıyorsa direksiyon ve fren hidroliklerinin aynı anda güç çekmesinden kaynaklanan bir kaçak nedeniyle zorlanma vardır ki elektriği kesiyor veya boşaltıyor.
Direksiyon elektrik kesilince kontak kapanmış gibi çevrildiğinde kilitlenir.

Abi İlgilendiğin İçin Çok Teşekkür Ederim.Km Konusunda Daha Titiz Davranıcam :D
 
Öncelikle ilgine teşekkür ederim, açıklamalarından memnun oldum.
Motor için güç arttırımına ihtiyaç duymuyorum, çünkü otobanda 120 km' yi hiçbir surette geçmeyen biri olarak şu anki performansı oldukça yeterli zaten. LPG' li olmasına rağmen (Bosch - Teleflex marka lpg' nin diğerlerinden farkı) 1600 cc' lik bir otomobilden daha az yakan bir araba ama ürettiği güç şu oynanmamış haliyle bile beni ürkütüyor zaten. Bir de motora saydığın şeyleri uygularsak eyvah! Ayrıca merakımdan soruyorum, bu dediklerini herhalde lpg' deyken kullanamıyoruz değil mi? Benzinli kullanımlarda olsa gerek.
Ön cam hariç, tavan ve diğerlerinde %70 transparan film aldığımdan beri var. Benim öğrenmek istediğim;

1) Lastik + jant + yaylar + amortisörde neler yapabilirim. Bu arada çoğu zaman kalabalık kullandığımı belirtmek isterim. Yani spor görünüm verelim derken arabayı aşağı alçaltarak altını sürekli en ufak bir tümsekte vurmayı istemem. Yumuşak süspansiyonlu kullanımlarda, 5 yetişkinin bindiği arabaların altı yere çok yaklaşır mı? Üstündeki orjinal 16" jantların yerine ne koyabiliriz?
2) Koltukların kumaşları birkaç yerde yıpranmış. Aslında tamamen değişmeli, sağlam olan yerler de biraz kirli çünkü. Giydirme kılıf denedim, ufak geldi. Koltukların yüzü kumaş olarak abartıya kaçılmadan değişebilir mi?
3) El freni ve vites körüğü derileri yırtık. Yırtık derilerle birlikte el freni ve vites kolu da farklı tarzda yenileriyle değişebilir mi?
4) Direksiyonu biraz spor görünümlü bir direksiyon ile değiştirebilir miyiz? Sonradan takılan direksiyonlarda havayastığı bulunuyor mu?
5) Arabayı komple boyatmak zorunda kalmadan sadece birkaç yerine boydan boya şerit çizgi atabilir miyiz? Ya da lokal boya, yani sadece kaput veya tavan boyanabilir mi? Yoksa bunun için yeniden komple boyanması mı gerekir?
6) Ön far ve radyatör paneli gurubunu marka logosuz yeni ve farklı bir şekilde değiştirebilir miyiz?
7) Rüzgarlık ve arka cam üstü spoiler gibi kaporta dışı eklentiler bu modele gider mi?
8) Taban paspasları eskidi attım. Zaten orjinalleri değildiler, aldığımda vardı. Bu model için orjinal paspas mı almak gerekir yoksa herhangi bir aksesuarcıdan tavsiye edeceğiniz bir paspas takımı var mı?

Tüm bunlara ilaveten ortak olan 3 soru var ayrıca;
1) Her bir konunun en az maliyeti ne olur? (Anlayın yani; en az maliyetle sıyrılmak istiyorum)
2) Resmi olarak ne kadar müsade var? (soru 8 hariç)
3) Aracın makam arabası olarak üretilmiş olduğunu unutmadan, tüm bu saydıklarım içinde absürd kaçanlar var mı? (soru 8 hariç)

Şimdiden ilgine teşekkür ederim. Tüm bunlar için internetten biraz yüzeysel bir araştırmam oldu ama doğruyu söylemek gerekirse pek dişe dokunur bilgi elde edemedim. Sen ya da bir başka arkadaş bildiği kadar cevaplayabilirse çok makbûle geçecek. Eğer yeri değilse, konuyu olması gereken yere taşıyabilirsiniz. Mahsuru yoksa buradan devam edebiliriz.


1) Lastik + jant + yaylar + amortisör = Süspansiyon değişikliği iki sonuca götürür;
a) spor süspansiyon konfor kaybettirir ancak orijinalinden sert olacağı için yere yaklaşma konusunda daha dirençlidir.
Üzerindeki jant lastik ebadını bilmediğimden jant hesap modülü linki veriyorum oradan en uygun ölçüleri tespit edebilirsin.
Hesaplama önemlidir orijinal jant/lastik boyutlarının tam olarak karşılığına gelecek ölçüde jant/lastik kullanmalısın.
Marka ve kullanacağın parçaların özelliklerine göre maliyet değişkendir ancak yüksek olur belirtmekte fayda var.Sorunsuz ve verim alabileceğin uygulamalar belli birkaç firmadan temin edilebilir (İrmscher veya Opel'in İ-Line)
Milletin yaptırdığı gibi helezon kestirmek vs gibi saçma şeler yaptırmamanı tavsiye ederim.

http://www.otoaksoy.com/hesaplama.htm

b) jant ve lastik değişimine artı olarak orijinal helezon ve amortisörleri kullanmaya devam ederek ön-arka tampon ile yan marşpiyellere ekleme yapmak suretiyle görünüm olarak aracı yere yaklaştırabilirsin ki
çok daha ucuza mal olur ve süspansiyonda konfordan ödün vermemiş olursun. Bu tür kaporta parçaları hazır olarak yukarıda verdiğim firmalarda bulunabilir olmazsa da
bizim ustalarımız da çok hoş ve orijinaline yakın güzel fiber parçalar tasarlayıp üretebiliyorlar.
2) Döşeme konusu tamamen senin bütçene ve zevkine kalmış bir konu. Tamirat da yapılabilir değiştirme de yapılabilir. Ortalama 200-300TL lik bir maliyetle iş hallolur
3) Her ikisi de körükleriyle takım olarak ve tek olarak bulunur.Tek önemli şey montaj şekline uygun (geçmeli, vidalı vb) olanı bulmak.
Maliyeti seçeceğin parçalara göre değişir ama toplamda 30-40TL yi geçmez.
4) Direksiyon değişir elbette ama airbagli modelleri pahalıdır. Ekonomik olmak gerekirse en iyisi Ankara Yıldız Sanayi Sitesi. Orada ikinci el çok uygun fiyata bulunur.Airbag istemezsen fiyat daha makul olur.
5) Teknoloji ilerliyor istediğin alana istediğin boyama işlemi yapılabiliyor. Sadece boya kalınlığını ölçen cihazlar o bölüm veya parçada boya olduğunu anlayabiliyor artık.Maliyet boyanacak bölümün büyüklüğüne göre değişir.
6) Tamamen bütçene ve hayal gücüne bağlı birşey. Nereyi nasıl istersen yaptırabilirsin.

7) O tür parçalar tamamen kişisel zevke göre değerlendirilmeli. Hoşuna gittiyse sorun yok. Neticede modifiye aracın kişiselleştirilmesidir.

8) Orijinal paspaslar nispeten pahalıdır çünkü aracın modeli eski. Ancak aksesuarcılarda daha uygun fiyatla bulunur. Çok şart değil orijinal olmasa da olur.

İlave sorularına gelirsek;
Neticede herşey ayırabileceğin bütçeye göre şekillenir elbette ancak hepsinde alternatif çok ve kişisel zevke göre belirleneceğinden maliyetler hakkında net birşey söylemek zor elbette.
Belirtmekte fayda var; Omega ülkemiz şartlarında makam aracı olarak düşünülen kullanılıp bir model.
Her araca modifiye yapılır istisnasız. Neticede amaç kişiselleştirmektir.Sana absürd gelmedikten sonra gerisi kimseyi ilgilendirmez ve ayrıca bu bahsettiklerimizin içinde göze batacak derecede absürd bir şey yok.
Müsaade konusunda sıkıntı yaşanabilecek teknik değişiklikler değil bunların hiçbiri.

Motor konusunda yazdıklarımdan sadece ECU modifiyesi LPG li araçta standartlarından farklı uygulanmalıdır onun haricindekiler yapılabilir
ÖRN: Performans hava filtresini minimum 150.000 km civarında kullanırsın bu da en az 20-25 hava fitresi değiştirme maliyetinden kurtulman demektir.
 
Arkadaşlar ben belli bir süredir şöyle bir araştırma yapıyorum (en az sorunlu araba,en az masraflı araba) ve sizlerinde fikirlerini almak istiyorum. aşağıya bazı değerler ve tablolar ekliyorum.:durdurun



Araştırma sonuçları diyor ki
En az arıza yapan otomobiller seçildi

İngiltere'de 200 bin araç üzerinde yapılan araştırma, Japon markalarının en az tamire giden otomobiller olduğunu gösterdi

DIŞ HABERLER SERVİSİ

İngiltere'de ikinci el otomobiller üzerinde yapılan bir araştırma, en dayanıklı ve sorunsuz motora sahip otomobillerin Japonlar tarafından üretildiğini ortaya koydu. Görüntü açısından "şık" olan İtalyan otomobilleri ise dayanıklılık bakımından sınıfta kaldı. "What Car?" (Hangi Otomobil) adlı derginin, 200 binden fazla araç üzerinde yaptırdığı analiz sonuçları, "Dayanıklılık" ve "Tamir Masrafı" olarak iki ayrı listede okuyuculara sunuldu.

İtalyanlar problemli :thumbdown:
22 mark arasında, "Dayanıklılık" listesinde Japon malı Mazda en az arızayla birinci sırada yer alırken, ikinciliği Alman yapımı Mercedes - Benz kazandı. Mercedes'i sırasıyla Toyota, Honda ve Mitsubishi gibi Japon markaları izledi. Bu listede İtalyan Alfa Romeo, 100 araçta toplam 54 arıza başvurusuyla son sırada yer aldı.

Tamiri ucuz
Tamir masraflarının düşüklüğü açısından Avrupa'da üretilen otomobiller daha avantajlı çıktı. İtalyan Fiat, arıza başına ortalama masrafı gösteren listede düşük maliyet bakımından birinci oldu.

En az arıza yapanlar...
ARIZA İHTİMALİ
1. Mazda yüzde 17
2. Mercedes yüzde 25
3. Toyota yüzde 26
4. Honda yüzde 27
5. Mitsubishi yüzde 29
6. Volvo yüzde 30
7. Nissan yüzde 33
8. Fiat yüzde 34
9. Audi yüzde 35
10. Ford yüzde 36
11. BMW yüzde 37
12. Peugeot yüzde 37
13. Subaru yüzde 37
14. Hyundai yüzde 38
15. Rover yüzde 39
16. Volkswagen yüzde 40
17. Opel yüzde 43
18. Renault yüzde 48
19. Saab yüzde 48
20. Citroen yüzde 50
21. Land Rover yüzde 53
22. Alfa Romeo yüzde 54

Servis ücreti
UCUZDAN PAHALIYA

1. Fiat 308 TL
2. Ford 377 TL
3. Volkswagen 401 TL
4. Opel 401 TL
5. BMW 411 TL
6. Rover 417 TL
7. Peugeot 437 TL
8. Citroen 440 TL
9. Volvo 478 Tl
10. Honda 478 TL
11. Saab 513 TL
12. Hyundai 534 TL
13. Mercedes 534 TL
14. Renault 541 TL
15. Audi 549 TL
16. Toyota 554 TL
17. Alfa Romeo 592 TL
18. Mazda 614 TL
19. Nissan 670 TL
20. Mitsubishi 736 TL
21. Land Rover 777 TL
22. Subaru 1100 TL

ayrıca Japon endüstri devi Fuji Heavy Industries tarafından üretilen ve Türkiye Distribütörlüğü Bayraktar Holding bünyesinde bulunan Baytur Motorlu Vasıtalar Ticaret A.Ş. tarafından yürütülen Subaru, uluslararası tüketici memnuniyeti araştırmalarında ilk sıraya yerleşti.

Alman araştırma şirketi ADAC-AutoMarxX tarafından otomobil kullanıcıları arasında haziran 2007’de yapılan araştırmada, Subaru aldığı 1,19 puanla müşteri memnuniyeti kategorisinde birinci oldu. Subaru’yu, Toyota (1,29) ve Honda (1,30) markaları izledi. Subaru yetkili satıcı memnuniyetinde de bir numarayı kaptırmazken, ürün memnuniyeti kategorisinde Porche’un ardından ikinci sırada yer aldı.

İsveç araştırma şirketi Autoindex tarafından düzenlenen, 2007 Tüketici Memnuniyeti anketinde ise otomobilinden en çok memnun olan müşterilerin Subaru kullanıcıları olduğu belirlendi. Anket, yaklaşık 6000 otomobil sahibine; araçları, satış süreci, servis ve marka sadakati konularında yöneltilen 150 soru sonucunda derlenen müşteri memnuniyeti verilerini içeriyor. Her bir kategoride Subaru’nun üstünlüğünü kanıtlayan anket sonuçlarına göre:

• Araç (kalite, güvenlik, ekonomi…) kategorisinde Subaru 1. sırada,

• Satış süreci (yetkili satıcı, showroom, satış personeli…) kategorisinde Subaru 1. sırada,

• Marka sadakati kategorisinde Subaru 1. sırada,

• Servis ve satış sonrası hizmetler kategorisinde Subaru 2. sırada yer aldı.


Müşteri memnuniyeti araştırmalarından elde ettiği yüksek dereceler, Subaru markasının performansı, güvenilirliği ve üstün üretim teknolojisi ile otomobil kullanıcıları nezninde fark yarattığının en belirgin kanıtı. Subaru, sürüş performansı ve güvenliği arasındaki dengeyi, marka ile bütünleşen Sürekli Simetrik Dört Çeker Teknolojisi (S-AWD) ve yatay yerleşimli Subaru Boxer Motor sayesinde sağlıyor.

Haber Tarihi: 13.07.2007

tabi değerlendirmede en önemli hususlarda türküyedeki yetkili firmalar.sabancı,kosifler,mutluhan veya koçun anlaşma yaptığı markalarla mermerler ve adını yeniyeni duymaya başladığımız firmaların satışlarını yaptıkları markaların satış ve servis olanaklarında da haliyle dağlar kadar kalite para ve servis olanakları gibi farklar vardır..:thumbdown:
 
Geri
Üst